BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE

Na bezpieczeństwo czynne składają się systemy i urządzenia, które mają na celu zapobieganie kolizjom. Należą do nich elektroniczne systemy wspomagające, takie jak ABS, ASR, EBV, EDS, ESP. Ponadto, do elementów bezpieczeństwa czynnego zalicza się także precyzyjny układ kierowniczy, skuteczne hamulce, wygodne fotele, czy wydajną klimatyzację. W połączeniu z elementami bezpieczeństwa biernego, systemy bezpieczeństwa czynnego dbają o zapewnienie maksymalnej ochrony wszystkim pasażerom podczas jazdy.

BEZPIECZEŃSTWO BIERNE

Na bezpieczeństwo bierne składają się elementy, których zadaniem jest zapewnienie pasażerom optymalnej ochrony przed skutkami kolizji. Zalicza się do nich nie tylko elementy chroniące samych pasażerów, lecz w równym stopniu również te, które zmniejszają ryzyko obrażeń innych użytkowników ruchu drogowego, także pieszych. Bierne bezpieczeństwo zapewniają m.in. pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, strefy kontrolowanego zgniotu, wzmocnienia boczne, a także konstrukcja kabiny pasażerskiej i konstrukcja pokrywy silnika. Połączenie elementów bezpieczeństwa aktywnego i biernego zapewnia pasażerom maksymalną ochronę przed skutkami kolizji.

Opisy pochodzą ze strony Volkswagen Polska.

About these ads

2 responses »

  1. [...] (ang. European New Car Assessment Programme) jest programem, który testuje jakość elementów bezpieczeństwa biernego w nowych [...]

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s